رباتیک

این سایت برای علاقه مندان به ربات طراحی شده اما مطالب فوتبالی و سایر مطالب دیگر در آن دیده می شود،در کل سایت جالبیه!!!

آخرین نظرات
نویسندگان

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

در کار گروهی بین دانشگاه شهر توکیو و موسسه تکنولوژی ایتالیا، یک ربات کوچک انسان نما ساخته شده که می تواند در کلاس درس نوشته های روی تخته وایت برد را پاک کند.

 

این ربات که Fujitsu's HOAP-2 نام دارد با قدی نسبتا کوتاه، دارای دو بازو، دو ساعد و دو پا است. این قطعات با داشتن مفاصلی به راحتی می توانند حرکت کنند.

تنها کافی است که یک تخته پاک کن به دست این ربات وصل شده و مقابل یک تخته وایت برد بیاستد. پس از مکان یابی کلمات و اشکال کشیده شده روی تخته، با حرکت دادن دست خود آنها را پاک می کند.

یک حسگر نیروی گشتاور(چرخشی) در مچ دست این ربات تعبیه شده است. کار این حسگر ثبت الگو های چرخش مچ ربات در حین حرکت دادن تخته پاک کن و عکس العمل نیروی های وارد شده است.

پاهای این ربات نیز به کمک یک الگوریتم تعادلی خاص امکان ایستادن و حرکت دادن دست را برای پاک کردن تخته فراهم می کنند.این ربات در لابراتوار TCU ساخته شده و در حال آزمایش است.

شاید نمونه های پیشرفته تر این ربات بتوانند روزی در تمیز کردن شیشه ها و گردگیری خانه به انسان کمک کنند.

  • علی رضا ثریاخواه

این ربات همانند سنجاقک در طبیعت قابلیت پروازدر تمامی جهات را داراست و همچنین می تواند بدون پر وبال زدن در هوا شناور بماند.این ربات با سیزده درجه آزادی حرکت قادر است مانور های پروازی را به خوبی اجرا کند.هریک از چهار بال این ربات دارای کنترل کننده جداگانه می باشند.زاویه بال ها با توجه به محور مشخص می شود.این ربات بسیار سبک بوده ودارای ساختاری یکبارچه می باشدو از سنسور هاو محرک ها و اجزای مکانیکی تشکیل شده است و سیستم کنترلی آن هم به صورت حلقه باز و هم به صورت حلقه بسته می باشد.

  • علی رضا ثریاخواه

علم رباتیک به 4 بخش تقسیم می گردد:

1. الکترونیک

2. کامپیوتر

3. مکانیک

4. کنترل

 که هر یک از این 4 وجه مشکل داشته باشند امکان بهینه ، ایمن و البته اقتصادی بودن این علم وجود ندارد پس برای دسترسی به این مهم قدرت گرفتن در این فیلدها الزامی است

  • علی رضا ثریاخواه
  • علی رضا ثریاخواه
  • علی رضا ثریاخواه
ازدواج با رباتها
یک محقق هوش مصنوعی چنین پیش بینی کرده است که علم روباتیک در سالهای آتی چنان پیشرفت خواهد کرد که از سال ۲۰۵۰، مردم با روباتها ازدواج خواهند کرد.
  • علی رضا ثریاخواه

کلمه روبات توسط Karel Capek نویسنده نمایشنامه R.U.R (روبات‌های جهانی روسیه) در سال 1921 ابداع شد. ریشه این کلمه، کلمه چک اسلواکی(robotnic) به معنی کارگر می‌باشد.
روباتیک، علم مطالعه فن آوری مرتبط با طراحی، ساخت و اصول کلی و کاربرد رباتهاست. روباتیک علم و فن آوری ماشینهای قابل برنامه ریزی، با کاربردهای عمومی می باشد برخلاف تصور افسانه ای عمومی از رباتها به عنوان ماشینهای سیار انسان نما که تقریباً قابلیت انجام هر کاری را دارند

  • علی رضا ثریاخواه

مهندسی رباتیک (به انگلیسی: Robotics engineering)‏ یک برنامه آموزشی با دید تخصصی به رباتیک شامل آموزش زمینه هایی از مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک است که در ساخت و استفاده از ربات ها مورد نیاز هستند.

  • علی رضا ثریاخواه

با سلام خدمت همه ی شما بینندگان عزیز و محترم.راسیاتش این وبلاگو با این موضوع راه انداختم چون که میخوام تا جایی که میشه بریم وارد مبحث فوق العاده جذاب ربات بشیم و یه جورایی بطور کامل غرق این موضوع بشیم.اگه شما هم به ربات علاقه مندید میتونید با من همکاری کنید.منتظر نظراتتون هستم.یا علی.         

  • علی رضا ثریاخواه