رباتیک

این سایت برای علاقه مندان به ربات طراحی شده اما مطالب فوتبالی و سایر مطالب دیگر در آن دیده می شود،در کل سایت جالبیه!!!

آخرین نظرات
نویسندگان

آرمیچر

چهارشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۸ ب.ظ

آرمیچر (به انگلیسی: Armature) آن بخش از موتور الکتریکی است که به آن ولتاژ ورودی اعمال می‌شود یا آن بخش از ژنراتور است که در آن ولتاژ خروجی ایجاد می‌شود. با توجه به طراحی ماشین، هر کدام از بخشهای چرخان یا ایستان می‌توانند به عنوان آرمیچر باشند.

هر چه تعداد حلقه‌های کلاف دینام (آرمیچر) بیشتر باشد و نیز هر چه خطوط قوای مغناطیسی آهنربای آن (یا بالشتک‌ها) قوی‌تر باشد و یا بالاخره هر چه سرعت گردش آرمیچر زیادتر باشد در نتیجه ولتاژ خروجی دینام بیشتر خواهد شد. سه عیب عمده در آرمیچرها اتصال کوتاه، اتصال سیم پیچ آرمیچر به بدنه و باز بودن مدار آرمیچر (قطع بودن سیم‌ها) است.

سیم‌پیچی آرمیچر

سیم‌پیچی آرمیچر مبتنی بر اصول فنی خاص است که بسته به نیاز کلاف‌ها می‌توانند بطور سری یا موازی یا ترکیبی از این دو به همدیگر وصل می‌شوند. در صورتی‌که کلاف‌ها با هم سری شوند نیرومحرکه کلاف‌ها با هم جمع می‌شوند و ولتاژ دهی آرمیچر افزایش می‌یابد. (سیم پیچی موجی)

در صورتی‌که کلاف‌ها موازی شوند تعداد مسیرهای جریان موجود در آرمیچر افزایش یافته و قابلیت جریان دهی آرمیچر افزایش می‌یابد. (سیم پیچی حلقوی)


یک آرمیچر دی‌سی.
  • علی رضا ثریاخواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی