رباتیک

این سایت برای علاقه مندان به ربات طراحی شده اما مطالب فوتبالی و سایر مطالب دیگر در آن دیده می شود،در کل سایت جالبیه!!!

آخرین نظرات
نویسندگان

شبیه ساز امداد و نجات

دوشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۷ ب.ظ

      شبیهسازی امداد و نجات یک محیط چند عامله بزرگ است که هدف آن مدیریت حوادثی است که در حین آتش سوزی یا زلزله اتفاق می افتند. هدف اصلی محیط شبیهسازی امداد و نجات بررسی شرایط مختلف کنترل محیط با استفاده از اطلاعات محیطی، الگوریتمهای تخمینی و طرحریزیهای مناسب میباشد.با تصمیم گیری درست در هنگام عملیات، باید گونه ای عمل شود تا ضمن کاهش تلفات جانی تا حدممکن از گسترش عوامل خطر در شهر جلوگیری شود. محیط چندعامله شبیهسازی امداد و نجات یکی از معروفترین محیطهای چندعامله به منظور بررسی و تحقیق در زمینه هوش مصنوعی است.

     در این بخش، بررسی زمینه های تخصصی مانند؛ الگوریتم های تصمیم گیری و الگوریتم های تصمیم گیری بلادرنگ؛ متدهای تخصیص وظایف و تخصیص منابع؛ الگوریتم های همکاری و ایجاد هماهنگی بین عاملی؛ مدلسازی رفتار؛الگوریتم های مسیر یابی؛ مسائل مربوط به یادگیری ماشین و سیستم های چندعامله (Multi Agent Systems) مدنظر قرار میگیرد.

   در الگوی کنونی، سه عامل امداد و نجات شامل آتش نشان؛ پلیس و آمبولانس مدنظر است. وظیفه نخستین عامل کشف ساختمانهای در حال سوختن در سطح شهر و مهار آتش آنهاست. پلیس، موظف است تا مسیرهای تردد مسدود شده را جهت استفاده سایر عوامل باز نماید و نهایتا عامل آمبولانس می بایست افراد مصدوم در حادثه را یافته و به نقاط امن و پناهگاههای مشخص در شهر منتقل نماید.

  • علی رضا ثریاخواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی